GezondheidsAdviezen

Hieronder staan een aantal adviezen voor een betere gezondheid. Maar kijk vooral wat voor jou goed voelt en bij je past. Niet ieder lichaam is hetzelfde en veel hangt ook af van je basis gezondheid, je energieniveau, je gevoeligheid en uiteraard je bereidheid om zaken in je leven te veranderen als je voelt dat je ergens klaar mee bent en je je leefstijl wil veranderen.  Blijf in ieder geval trouw aan jezelf en voel wat voor jou goed is.

 

- Eet zoveel mogelijk verse voedingsproducten en vermijd zoveel mogelijk gefabriceerde kant en klaar voedingsproducten. Vermijd zoveel mogelijke kunstmatige toevoegingen die in vele voedingsproducten zitten. Biologisch eten is natuurlijk beter dan niet biologisch gezien de vele soorten landbouwgif die op groente en fruit en hormonen die in vlees kan zitten. Was vooral je groente en fruit heel goed.

- Eet niet teveel koolhydraten/suikers. Veel voedingsproducten bevatten teveel suikers; we krijgen ruim voldoende suikers binnen door het eten van koolhydraten die in brood, rijst, aardappelen en pasta's zitten.

- Gebruik de gezonde vetten tijdens de maaltijden en het koken. Vermijd de ongezonde transvetten waar je lichaam niets mee kan doen en gebruik de gezonde plantaardige vetten en visolie.

- Wees matig met het eten van vlees. Eet vooral vlees van gevogelte. Bij een vegetarisch dieet wel letten op je vitamine B12 niveau en dat met een supplement aanvullen.

- Voedingsproducten waar veel mensen gevoelig voor zijn en hierdoor darmklachten hebben: zuivel van de koe, soja producten, mais, pinda's, tarwe en mogelijk gluten, nachtschade (zoals aardappel, tomaat, paprika, aubergine, courgette)

- Drink ongeveer 1.5 liter water per dag. Belangrijk is dat afvalstoffen afgevoerd kunnen worden. Ondersteun daarbij je lichaam 2 x per jaar met een detox kuur. Gefilterd water en mogelijk gevitaliseerd water is beter dan niet gezuiverd kraanwater omdat er helaas in het kraanwater ook steeds meer medicijnresten zitten. Wees je ook bewust van de negatieve invloed van minuscule kleine deeltjes plastic in ons water (water in een plastic fles). Hormonale verstoringen komen steeds vaker voor door niet natuurlijke stoffen die in het eten en drinken zitten.

- Niet roken. Roken zorgt voor veel oxidatieve schade aan het lichaam. Rook je toch neem dan minimaal 5 mg Vitamine C per dag.

- Met mate (of geen) alcohol drinken. Met het toenemen van je gevoeligheid zal je merken dat alcohol niet meer zo goed voelt. Drink je met regelmaat alcohol neem dan een vitamine B complex omdat je hier dan eerder een tekort aan hebt.

- Zorg voor voldoende ontspanning, rust en beweging in je dagelijkse leven. Ontstress regelmatig in stressvolle dagen. Stress is een van de belangrijkste oorzaken van het ontstaan van gezondheidsklachten.

- Zorg voor regelmaat en een bepaalde eenvoud in je leven. Regelmaat en eenvoud zorgt voor meer rust en komt ten goede aan je gezondheid.

- Wees bewust wat echt goed voor je voelt en is. Volg je eigen hart en voel waar je passie zit.... volg je eigen levenspad. Laat je niet teveel leiden door wat andere belangrijk vinden.

- We leven in een ''gemanipuleerde wereld''. Wees er van bewust van dat veel nieuws op tv en in kranten niet altijd de juiste en volledige waarheid voorspiegelt. Wees dus kritisch in je oordeel van wat je ziet, hoort en leest.

- Wees bewust van de negatieve invloed van electro-magnetische straling. Ontstoor in ieder geval je slaapkamer zoveel mogelijk en zet in de nacht de Wifi uit. Steeds sterker wordende electro-magnetische straling is steeds meer de oorzaak van een verstoorde celcommunicatie.

- Wees bewust van alle bijwerkingen van medicijnen en vaccinaties. Informeer je goed wat je mogelijk inneemt en of bepaalde vaccinaties wel zinvol zijn.

- Vergeet vooral niet te genieten......